השיטות השונות לביצוע השתלת שיער

איך לא להיות ביישן

פעם מי שהחל להקריח ניסה להסתיר את האזורים הריקים באמצעות תסרוקות שונות ובעיקר משונות – שלא באמת הצליחו למלא את החלל. היו גם כאלה שהדביקו פאה, אם כי גם הפתרון הזה הפך בעיקר למקור לבדיחות. בהמשך הופיעו שיטות שונות של השתלות שיער שעדיין היו בהן יותר חסרונות מיתרונות – אבל בשנים האחרונות הטכניקה השתכללה באופן משמעותי, והתוצאות בהתאם.

השתלה בשיטות המסורתיות FUE / FUT

השיטה הוותיקה יותר של השתלת השיער נקראת FUT – ראשי תיבות של Follicular Unit Transplantation (ובעברית: השתלת יחידת זקיקים). בשיטה זו הרופא המטפל חותך רצועת עור מהחלק האחורי של הראש, שם תמיד יש עדיין שיער. תחת מיקרוסקופ הוא מפריד מהעור יחידות של זקיקי שיער שצומחים ביחד, ולאחר מכן משתיל אותם אל נקבים זעירים באזור שבו השיער דליל. החיסרון העיקרי של השתלה בשיטת FUT הוא הנראות, שכן קל יחסית לזהות את העובדה שהועבר שיער מהחלק האחורי של הראש למקום אחר.

על בסיס השיטה הנ"ל פותחה טכניקה טובה יותר בשם FUE. השם הוא ראשי תיבות של הביטוי Follicular Unit Extraction, ובעברית: חילוץ יחידת זקיקים. השיפור העיקרי מבחינת ההחלמה והעובדה שאין צלקת לאחר ההשתלה. בטכניקה המשודרגת הרופא המטפל שולף זקיקים מהאזור שבו יש שיער סמיך באמצעות מחט זעירה במיוחד. לאחר מכן, בעזרת מכשיר ייעודי, הוא משתיל את הזקיק באזור המקריח. בזכות השליפה המדויקת לא נשארת צלקת באזור התורם וההחלמה נמשכת 5 ימים בלבד.

יחד עם זאת גם לשיטת FUE יש חיסרון בלתי מבוטל: חלק מהזקיקים נדחים, ולפעמים אין מספיק זקיקים באזור התורם כדי למלא את הקרחת בצפיפות הרצויה. בהתאם פותחה שיטת השתלת שיער מתקדמת אפילו יותר: FUE+DHI.

היתרונות של טכניקת DHI

כאמור תחום השתלות השיער לא מפסיק להתפתח, והטכניקה החדשנית ביותר שכבר מייצרת הצלחות רבות בכל רחבי העולם היא DHI. השם הוא ראשי תיבות של הביטוח Direct Hair Implantation, כלומר השתלת שיער ישירה. השתלת שיער DHI היא למעשה גרסה משוכללת של שיטת FUE, ולכן במקרים רבים היא מוצגת כהשתלה בשיטת FUE+DHI.

השלב הראשון בתהליך המתקדם הוא שליפת זקיקי השערות מהאזור התורם באמצעות מחט מיוחדת אשר מאפשרת לרופא המטפל לא לגעת בכלל בצד של השורש. בזכות עיקרון זה, שנקרא NO TOUCH, השורש נשאר חזק והסיכון לדחיית הזקיק הופך לנמוך במיוחד. בשלב הבא כל זקיק נשמר בתנאים אופטימליים עד להזרקה לאזור הדליל. ההזרקה עצמה מתבצעת גם היא באמצעות המחט הייחודית, שמבטיחה זווית השתלה אופטימלית, בדיוק בכיוון הצמיחה של השיער, ולכן התוצאות נראות טבעיות במיוחד.

יתרון נוסף הוא שאין צורך בחתכים זעירים, ובנוסף לא נגרם נזק לנימי דם וגם לא לתאי עצב בקרקפת או לקולגן. כל אלה מאפשרים החלמה מהירה מאוד, ובעיקר מייצרים תנאים מיטביים לצמיחת השיער המושתל – כך שתוך מספר חודשים המטופל הופך לאדם אחר לגמרי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סיבות לנשירת שיער
זה נורמלי להשיל כמות מסוימת של שיער כל יום. אך אם שיער נושר בכמויות משמעותיות יותר מהרגיל, זה יכול...
קרא עוד »
יונ 24, 2022
השתלת שיער בטורקיה
כיצד נערכים לקראת השתלת שיער בטורקיה? אם אתם מדוללי שיער או סובלים מקרחות במפרצים ובפריזורות בוודאי...
קרא עוד »
אפר 01, 2021
חשיפת התובנות הנסתרות: ציוד עזר למבוגרים
במדריך מקיף זה, אתעמק בעולם המסקרן של ציוד עזר למבוגרים, ואשפוך אור על היבטים חיוניים שלעיתים נותרים...
קרא עוד »
פבר 12, 2024