מהי תסמונת התעלה הקוביטלית?

תסמונת המנהרה הקוביטלית היא מצב שבו העצב האולנרי נדחס או נצבט. המנהרה הקוביטלית היא החלל שבין המרפק לפרק כף היד, ובחלל זה נמצא העצב האולנרי. כאשר אזור זה הופך מתוח מדי, זה יכול לגרום לכאב, חוסר תחושה, עקצוץ וחולשה בזרוע. אם יש לך תסמינים של תסמונת המנהרה הקוביטלית, עליך לקבוע תור לרופא שלך מיד כדי להיבדק. הרופא יעריך את מצבך ויקבע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

כיצד זה עשוי להיגרם?

תסמונת התעלה הקוביטלית נגרמת על ידי תנועה חוזרת ונשנית של המרפק, או שימוש יתר בזרוע. זה יכול להיגרם גם מנפילה על היד המושטת, או ממכה במרפק. זה בדרך כלל מתחיל בכאב במרפק אחד או בשניהם, אבל זה יכול בסופו של דבר להתקדם לחוסר תחושה ועקצוץ ביד ובאצבעות. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, עליך לפנות לרופא מכיוון שזה יכול להיות סימן מוקדם לתסמונת המנהרה הקוביטלית.

לקריאה אודות כאבים בכף יד https://docatlan.com/pain-in-the-palm/

למה גורמת תסמונת התעלה הקוביטלית?

תסמונת התעלה הקוביטלית היא מצב המתרחש כאשר העצב האולנרי נדחס במרפק. זה יכול לגרום לכאב, חוסר תחושה, עקצוץ וחולשה ביד ובזרוע. גורים נתפסים לעתים קרובות כחמודים ומתלטפים, אבל הם גם יכולים להיות מסוכנים. המנהרה הקוביטלית היא רווח קטן בין המרפק לפרק כף היד שבו עובר העצב האולנרי. אם יש לך פציעה או דלקת באזור זה, זה יכול להפעיל לחץ על העצב, ולגרום לתסמונת התעלה הקוביטלית. תסמונת התעלה הקוביטלית יכולה להיגרם על ידי תנועות חוזרות או פעילויות אחרות המפעילות לחץ על היד והזרוע שלך, כגון טיפוס במדרגות או הרמת חפצים שוב ושוב. זה נפוץ גם אצל אנשים ששורש כף היד או המרפק שלהם נשברו או נעקו ממקומם. מידע נוסף ויעוץ באתר של ד"ר פרנק אטלן

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
באיזה גיל מחסנים גורי כלבים
כל מי שמכניס כלב או גור כלבים הביתה יודע כי מדובר בהחלטה החכמה ביותר שהוא עשה. כלב מכניס כל כך הרבה...
קרא עוד »
פבר 10, 2019
כאבי ראש
אנשים רבים סובלים היום מכאבי ראש, אשר עלולים להיגרם ממגוון רחב של גורמים שונים. בחלק מהמקרים למשל,...
קרא עוד »
דצמ 17, 2020
כישורים חברתיים אצל ילדים: למה זה כל כך חשוב?
מערכת החינוך הכניסה שיעורי כישורים חברתיים למערכת הלימוד של הילדים ולמעשה מכניסה מערכי שיעור כבר...
קרא עוד »
דצמ 22, 2021