איך מתמודדים עם כבד שומני

כולסטרול גבוה

כבד שומני מהווה למעשה שם כללי למספר מצבים שונים הקשורים לכבד. מצבים כגון הסננה שומנית עם או ללא דלקת, דלקת כבד שאינה קשורה לצריכת אלכוהול ועוד. מדובר על מצב שבו נוצר עודף שומן בכבד, דבר שגורם להתפתחות של דלקת המונעת את הפעילות התקינה של הכבד. מצב זה מתאר לרוב אנשים מבוגרים יותר, זוהי מחלה נפוצה במיוחד בעולם המערבי, בגלל התזונה הלקויה שרובינו צורכים ואורח החיים הלא פעיל שלנו. מחקרים רבים שנעשו בתחום תומכים בטענה כי תזונה שומנית מעודדת היווצרות של תאי שומן בכבד, דבר שגורם לתהליך הדלקתי. כמו כן, אנשים הסובלים מעודף משקל, מרמת כולסטרול גבוהה בדם ומסוכר גבוה, נוטים יותר ללקות בכבד שומני.

כבד שומני – דרכי טיפול ודרכי התמודדות

אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם התופעה, כוללת שינוי באורח החיים ושינוי בהרגלי התזונה. יש צורך בתזונה המורכבת אישית לכל מטופל, במטרה להתאים עבורו תפריט שמצד אחד יתמוך בניקוי ושיקום הכבד, אך מצד שני יאפשר לו להתמיד בתזונה הזאת לאורך זמן. בנוסף, מומלץ לשלב צמחי מרפא שונים, אשר יכולים לסייע רבות בשיקום הכבד ובהחזרתו לפעילות תקינה. המטרה היא כמובן לצמצם למינימום האפשרי את צריכת המזון המעובד, להימנע ככל הניתן ממאכלים המכילים שומן רווי וסוכר מעובד, להמעיט בשימוש במלח ובחומרים משמרים. כמו כן, יש צורך להקטין את כמות האוכל בכל ארוחה, כדי להימנע ממצב של אכילת יתר, המכבידה מאוד על כל מערכות הגוף.

כדאי לדעת כי כבד שומני במצבו הראשוני הינו תהליך הפיך שניתן לקלות יחסית להחלים ממנו. הקפדה על המלצות תזונה ייעודיות ושימוש בצמחי מרפא, יכול לחולל פלאים. בשלבים מתקדמים יותר של המחלה, תהליך הריפוי יהיה איטי והדרגתי יותר, אך עדיין הקפדה על תזונה מתאימה יכולה לחולל שינוי ניכר במצב. יש צורך להקפיד על תזונה שתוכל לתרום לשיקום וניקוי הכבד מעודפי השומן שלו, וכמו כן, להגביר את הפעילות האנטי דלקתית במטרה להילחם בדלקת. שימוש בצמחי מרפא מתאימים יכול להגביר את היכולות של מערכת החיסון, לסייע בניקוי הכבד ועוד. כמו כן, יש צורך להקפיד על פעילות גופנית ולהפחית את רמת הסטרס.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כורסת מסאז
כורסת מסאז היא כיסא המעניק עיסוי ליושב עליו. כסאות עיסוי משמשים לעתים קרובות בבתים ובמשרדים כדי לספק...
קרא עוד »
אוק 30, 2022
נוכחות עובש – מה הסכנות הבריאותיות שלו?
עובש בבית זה לא דבר נעים. אך מה לעשות וזה קורה בבתים הכי טובים. העובש אינו נרתע כלל מאף אחד וגם בבתים...
קרא עוד »
מאי 17, 2020
5 טיפים לבחירת מטפלת סיעודית
איזה עולם מיוחד זה היה יכול להיות אם היינו יכולים לקרוא מחשבות, לזייף תוכניות בטלוויזיה, לזייף תוכנית...
קרא עוד »
יונ 25, 2019