מהם אחוזי נכות וכיצד הם נקבעים?

אחוזי נכות

אחוזי נכות מגיעים לכל אזרח ישראלי אשר חלה או נפצע, וכתוצאה מכך לא מסוגל להמשיך לעבוד. במקרה כזה, ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה. מומלץ כמובן לבצע את כל התהליך באמצעות עורך דין מקצועי שמתמחה בתחום, היות ומדובר בהליך מסובך הכולל לא מעט בירוקרטיה. יש צורך להגיש את כל המסמכים הרפואיים המתאימים, כולל אישורים רפואיים, טפסים רלוונטיים וכדומה, במטרה לקבוע תור לוועדה רפואית שתתנהל מטעם המוסד לביטוח לאומי. חברי הוועדה יקבעו את אחוזי הנכות המגיעים לאותו האדם, בהתאם לשיעור הפגיעה שלו ולחוסר היכולת שלו להמשיך להשתכר בצורה עצמאית.

כל מה שחשוב לדעת לגבי אחוזי נכות

כאמור, על מנת לקבל אחוזי נכות מעבודה, למשל, מהמדינה, יש צורך להוכיח פגיעה או מחלה שמונעת מכם לעבוד ולהשתכר בצורה עצמאית. לצורך כך, יש להגיש תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי, אשר יזמן אתכם לוועדה רפואית המכילה רופאים מומחים שונים. הרופאים יבדקו את הליקויים או המומים השונים שנגרמו כתוצאה מהמחלה או מהפציעה, ובהתאם לכך יקבעו את אחוזי הנכות. ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר, כך תגדל הקצבה שביטוח לאומי ישלם לכם. יש לציין קביעת אחוזי הנכות נעשית בהתאם לתקנות קבועות מראש, כאשר כל מום או כל סוג של ליקוי, מעניק שיעור מסוים של אחוזי נכות. כאשר מדובר על אדם שסובל ממספר ליקויים שונים, מתבצע שיעור משוכלל של כלל הליקויים במטרה לקבוע את שיעור הנכות הכללי. אם מדובר על אדם שאיבד את כושר העבודה שלו בעקבות הליקויים, הוועדה הרפואית תקבע לו דרגת אי כושר עבודה.

לאחר קביעת שיעור הנכות, ניתן לקבוע את גודל הקצבה או הגמלה שאותו אדם רשאי לקבל מהביטוח הלאומי. חשוב לדעת כי על מנת לקבל מענק או קצבה, יש צורך שהוועדה הרפואית תקבע אחוזי נכות בשיעור של 60% לפחות. קביעת אחוזי הנכות יכולה להשתנות עם הזמן, והיא תלויה בין היתר במידת הנזק שנגרם לתובע, כמו גם בפגיעה העתידית בשכר הצפוי, בגיל של התובע ובסוג המקצוע שלו. במידה ואין פגיעה בכושר העבודה של התובע, הוא אינו רשאי לקבל שום סוג של קצבת נכות.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עצות פנימיות: שיקולים חיוניים לפני רכישת ציוד כושר
שוקלים להשקיע בציוד כושר אבל מרגישים לא בטוחים איפה להתחיל? כסמכות מובילה בתחום, אני כאן כדי לספק לך...
קרא עוד »
אפר 01, 2024
חלופות חדשניות להדברת טרמיטים
הדברת טרמיטים חיונית לשמירה על השלמות המבנית של כל נכס. בעוד ששיטות מסורתיות כמו טיפולים כימיים...
קרא עוד »
אפר 25, 2024
מטפלות סיעודיות
הבחירה במטפלות סיעודיות היא לא בחירה קלה. אנחנו שומעם לא פעם בחלחלה רבה סיפורי זוועה של מטפלות...
קרא עוד »
דצמ 01, 2020