טראומה

טראומה

כאשר מדובר על טראומה, מדובר על זעזוע נפשי שהאדם חווה בגין סיבה כזאת או אחרת. הטראומה יכולה להשפיע באופן משמעותי על שגרת החיים של כלך אדם, כאשר רמת הפגיעה תלויה בחומרת האירוע ובחוסן האישי של האדם שנפגע. טראומה יכולה לנבוע מאירוע אשר פגע בנפש באופן כלשהו או בשל חבלה גופנית משמעותית. אדם אשר סובל מפוסט טראומה, חייב לפנות לטיפול מקצועי הרלוונטי עבורו וזאת בכדי שיצליח לחיות את שגרת חייו בצורה נעימה וטובה יותר.

פוסט טראומה

הטראומה שמהווה אירוע שזעזע את נפשו או גופו של האדם, יכולה לגרום לאותו אדם להתמודד עם פוסט טראומה, אשר בא לידי ביטוי במגוון תסמינים שונים. פוסט טראומה יכול להגרם בשל תקיפה מינית או אירוע אלים, בשל תאונת דרכים, בשל ניתוח, אשפוז ממושך או מחלה וכן בשל אירועי מלחמה. כמו כן, פוסט טראומה יכול להתחולל בשל אירועים כלשהם שהתחוללו בילדות. אדם אשר סובל מפוסט טראומה, יכול לסבול זמן קצר לאחר האירוע הטראומתי מהופעה של תסמיני חרדה, אך בהמשך עלולים להופיע סימפטומים של חרדה מתמשכת שעשויים להתגבר במהלך הזמן. על כן, אדם אשר חש כי הוא סובל מפוסט טראומה או טראומה, חייב לפנות לטיפול שיסייע לו להתמודד עם המצב בצורה הטובה ביותר. פוסט טראומה עלולה להעיב על חייו של האדם ולגרום לו להימנע מלחיות את חייו בצורה טובה ואיכותית.

כיצד מטפלים בטראומה?

ניתן למצוא כיום סוגים שונים של טיפול בטראומה. ישנם פסיכיאטרים שאף ימליצו על טיפול תרופתי. אולם, אין ספק שבכדי לטפל בטראומה בצורה הטובה ביותר יש צורך לעמוד ראשית על על הסיבה שבגינה האדם סובל מטראומה. טיפול פסיכואנליטי מהווה כיום את שיטת הטיפול הטובה והיעילה ביותר לכל אדם שסובל מטראומה או מפוסט טראומה. חשוב מאוד לבחור במטפל מוסמך ומקצועי בתחום, על מנת שהטיפול יצליח לסייע לאדם להתמודד עם הטראומה או הפוסט טראומה שהוא סובל ממנה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חקר עובדות פחות מוכרות על מוצרי טיפול על בסיס שמן
האם אתה סקרן לגבי ההיבטים הפחות מוכרים של מוצרי טיפול על בסיס שמן ועל בסיס שמן? כמומחה מוביל בתחום,...
קרא עוד »
מרץ 25, 2024
קנאביס רפואי – מי צריך את זה ואיך משיגים אישור?
מרבית האנשים, שאינם מודעים לשינויים שהתרחשו בתחום של הקנאביס, מייחסים לצמח תכונות שליליות, בין היתר...
קרא עוד »
מרץ 16, 2021
כורסת מסאז
כורסת מסאז היא כיסא המעניק עיסוי ליושב עליו. כסאות עיסוי משמשים לעתים קרובות בבתים ובמשרדים כדי לספק...
קרא עוד »
אוק 30, 2022