דחיית תביעת סיעוד: חברת הביטוח דחתה אתכם? הנה מה שתעשו!

דחיית תביעת סיעוד

אם חלילה נפצעתם, חליתם או קרה לכם/לאחד מקרוביכם דבר אשר מנע מכם לבצע פעולות יום-יומיות פשוטות כמו לקום, להתנייד ממקום למקום, להתלבש או להתרחץ – ייתכן שהגשתם תביעת סיעוד וחברת הביטוח דחתה אתכם בשלל סיבות. אחת הסיבות השכיחות ביותר היא 'אי גילוי' – במקרים כמו אלה, חברת הביטוח נוהגת לא פעם להטיח את האחריות על המבוטח, אשר סבל מבעיה רפואית לפני שהצטרף לביטוח ולא הצהיר עליה, ועל כן היא מקבלת לגיטימיות לדחות את תביעתו. גם במקרים כאלה שנראים כאילו אין אור בקצה המנהרה, יש פתרונות קלים ויעילים לתפעול

מהם תנאי הזכאות לתביעת סיעוד?

תנאי הזכאות ע"פ הגדרת החוק הם: כאשר אדם איננו מסוגל לבצע 3 או 4 פעולות מתוך 6 פעולות יומיומיות בחייו – אך כמו בכל חוק, יש לזכור שהוא נתון לסייגים ופרשנויות שונות.

תפקיד עורך הדין בתביעת סיעוד הוא להוכיח שתביעתה של חברת הביטוח איננה מוצדקת.

שימו לב: רוב המבוטחים מעדיפים להותיר את התביעה בעינה ומאמינים כי אכן לא מגיע להם פיצוי, בעוד שבבדיקות משפטיות מתגלה לא אחת כי חברת הביטוח טעתה והמבוטחים קיבלו את התגמולים שמגיעים להם.

עוד יש לזכור כי מדובר לעיתים בסכומים לא מבוטלים, ולא כדאי לוותר עליהם כל כך במהירות.

מה לעשות כשנתקלים בדחיית תביעת סיעוד?

כשנתקלים בדחיית תביעת סיעוד, יש 2 אפשרויות: ערעור על ההחלטה בפני הממונה על פניות הציבור בחברת הביטוח, או הגשה של תביעה בבית המשפט. לרוב בהגשת תביעה לבית המשפט משיגים את המטרה, שכן חברת הביטוח מעדיפה לחזור בה מן ההחלטה ולא להיכנס להליכים משפטיים מורכבים.

דחיית תביעת סיעוד: האם ניתן לתבוע את הביטוח הסיעודי בדיעבד?

ההתיישנות על תביעות ביטוח עומדת על 3 שנים. יחד עם זאת, זכותו של המבוטח לתבוע אינה מתיישנת גם בחלוף 3 השנים. עם זאת, הוא יהיה זכאי לקבלת תגמולים באופן רטרואקטיבי רק עבור שלוש השנים שקדמו להכרה. לדוגמה, מבוטח אשר תובע את חברת הביטוח כ-40 חודשים לאחר שהוכר כחולה סיעודי, יקבל תגמול עבור 36 חודשים בלבד (3 שנים).

בנימה אישית

מהיכרותי עם חברות הביטוח בשטח, רוב החברות משתמשות במגוון שיטות למיניהן על מנת להתחמק מתשלום תגמולים למבוטח. צר לי לומר זאת, אך בהינתן מצב זה – לא כדאי לוותר. אם אתם חושבים שחברת הביטוח דחתה אתכם לשווא, ניתן ורצוי להיעזר בעו"ד כדי לקבל את כל הפיצויים שמגיעים לכם מבלי להשאיר שקל בצד!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה צריך להיות בסעודת סוף השבעה?
בין כל האנשים החדשים שאר מגיעים אל העולם הזה יש גם אנשים אשר חולפים ממנו. זהו הסוד של מעגל החיים...
קרא עוד »
דצמ 17, 2019
בחינת היתרונות של בישול בתנור: 6 סיבות אלטרנטיביות
האם אתה מחפש לשפר את כישורי הבישול שלך ולחקור אופקים קולינריים חדשים? בואו להתעמק בעולם הבישול בתנור...
קרא עוד »
מרץ 12, 2024
אז איך לרדת במשקל?
החיים בנויים מרצף של שאלות ולא לכולן יש תשובה. הרבה אנשים עומדים בכל בוקר מול המראה חסרי אונים...
קרא עוד »
אפר 01, 2021