איך לעבוד עם הילד על ה-ש שלו
כל ילד רוכש את השפה בקצב משלו. יש ילדים שכבר בגיל שנה הם הוגים מספר מילים כמו אבא, אמא, תודה ועוד. מנגד יש ילדים שלא 'פותחים' את הפה לפני שהם מגיעים לגיל שנתיים.
אך בעוד שרכישת השפה עשויה להתרחש מגיל שנה ועד גיל שלוש וכאשר זה לא קורה הדבר מתחיל לעורר סימני שאלה ודאגה, הרי שישנן אותיות אשר אליהן יש לנו יותר סבלנות. כלומר יש אותיות שגם ילד מפותח שמסוגל לדבר באופן שוטף, עדין אינו מצליח להגות אותן.
האות הכי דומיננטית תחת הקטגוריה הזו היא האות שין. הרבה מאוד ילדים ממשיכים להגות השין כמו סמך כי הם לא מסוגלים לומר את השין הימנית כתקנה.
עובדים על השין…
אז נכון שעד גיל מסוים הדבר עדיין יוכל להיחשב כתקני, אך כאשר הילד גדל והוא עובר את גיל שלוש ועדיין השין אינה מצליחה לצאת מבין שיניו בצורה הנכונה והתקנית שלו, יש בהחלט מקום להתערב.
כאן חשוב לדעת איך להתייחס לבעיה. קראו בהרחבה בכתובת https://tipul-li.com!
יש הורים שמתחילים לשגע את הילד ולהסביר לו איך עליו להגות את האו שין. הם מדגימים לו על פי הבנתם מבלי שהם נוטלים את עצתם החכמה והמקצועית של אנשי מקצוע. הם רק לא יודעים כי גישה כזו עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים כמעט, אם הם מתחילים ללחוץ על הילד או ללגלג עליו על הדבר.
לא פעם, הורים מחקים את הדיבור של הילד ומדברים אליו כביכול בשפתו על כל השגיאות. מה שגורם בסופו של דבר לכך שהילד פשוט מפסיק לדבר.
פונים אל קלינאי תקשורת
הדבר הנכון ביותר הוא להתייעץ עם קלינאית תקשורת ולבדוק האם אכן יש מקום להתערבות ואיך יש לפעול בעניין.