האם יש טיפול לוסטיבוליטיס?

יש תופעות בריאות אשר לא היו מוכרות בעבר, כלומר, אנשים סבלו מהן אך לא היה לגורמים הרפואיים מענה עבור התופעות הללו. אחת המחלות החדשות נקראת בשם וסטיבוליטיס. מחלה זו מקורה ברגישות הקיימת באזור האינטימי הנשי, והוא גורם לכאבים במיוחד בעת החדרה וקיום יחסים. כיום יש הרבה מידע על המחלה, וגם הבנה שמדובר על בעיה שאין לה מקור נפשי או פסיכולוגי, כי אם בעיה פיסית מקומית שדדורשת טיפול בוסטיבולטיס.

מהו הטיפול לבעיה זו?

חשוב לדעת כי וסטיבוליטיס הינה בעיה שניתן לטפל בה בכמה וכמה דרכים. לפי חומרת הכאב והקושי שהיא יוצרת בחיי היום יום, יומלץ על טיפול מתאים אשר מטרתו לרפא את הכאב, להתגבר על הרגישות האזורית, ולסייע לאישה לחיות את החיים שלה בטוב ובשלווה למרות הבעיה הזו.

אין סיבה לרוץ לניתוח!

נכון, יש אפשרות לבצע טיפול כירורגי אשר מטפל ברצועה הדקה והרגישה אשר ממוקמת בפתח הנרתיק. אבל זה לגמרי לא נכון לרוץ לבצע טיפול פולשני זה. וזאת מכיוון שיש גם טיפולים אחרים שהם פחות פולשניים ויעילים אף הם. במידה ומדובר על רגישות קלה ניתן להיעזר במריחה של ג'לים מתאימים או קרמים מיוחדים שמקלים על חוסר הנוחות. כמו כן יש דיאטה מיוחדת שנועדה להפחית את כמות גבישי האוקסלט – מה שגורם ומחזק את הרגישות באזור. קיימת אפשרות נוספת והיא מריחה של משחה אסטרוגנית. וזאת מכיוון שירידה בהורמון האסטרוגן פוגע בגמישות שרירי הנרתיק. אופציה נוספת היא תרגול שמטרתו להפחית את הלחץ ואת הרגישות באזור הנרתיק. במקרים מסוימים כמובן שיהיה נכון לבצע ניתוח לשם פתרון הבעיה מהשורש. מה שיחזיר לאישה את הנוחות ואת הרווחה, ואת היכולת לחיות בשלום עם עצמה ועם בן זוגה.

מידע נוסף על טיפול בוסטיבוליטיס באתר של יעקב בורנשטיין

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דלקות חוזרות בדרכי השתן – למה זה קורה ומה כדאי לשנות
זיהומים בדרכי השתן הם מחלה נפוצה שמשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. בעוד שרבים חווים דלקת בדרכי...
קרא עוד »
ספט 06, 2023
אספקטים חשובים בניהול קליניקה
ניהול קליניקה הוא משימה לא פשוטה, הדורשת לא מעט סדר, ארגון ותכנון. לכאורה נראה כי הדברים פשוטים, היות...
קרא עוד »
ינו 04, 2020
לשמור על כושר בבאר שבע
יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לשמור על עצמנו בכושר בחיי היומיום שלנו. אנחנו יכולים לעשות זאת...
קרא עוד »
אוק 03, 2022